A A A
 
 
 
  Kolejne ciężkie samochody ratowniczo-gaśnicze dostarczone do estońskiej Straży Pożarnej. 30.09.2020   Kolejne ciężkie samochody ratowniczo-gaśnicze dostarczone do estońskiej Straży Pożarnej. W ostatnich miesiącach WISS dostarczył strażakom z Estonii 5 ciężkich samochodów ratowniczo-gaśniczych na podwoziu Scania P400. Samochody z napędem 4x4 i automatyczną skrzynią biegów posiadają kabinę jednomodułową, czterodrzwiową z układem siedzeń 2+4. Zabudowa pojazdu została wykonana z aluminium i posiada 7 skrytek w układzie 3+3+1. Estoński ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy został wyposażony w kompozytowy zbiornik wody o pojemności 2800 litrów oraz kompozytowy zbiornik środka pianotwórczego o wielkości 280 litrów. Pojazd posiada również autopompę RUBERG AB o wydajności 3000 l/minutę przy 10 barach oraz dozownik automatyczny. Dodatkowo samochód został doposażony w pneumatyczny, teleskopowy maszt oświetleniowy, agregat prądotwórczy o mocy 2 kW, wciągarkę elektryczną z 30 metrową liną i narzędzia hydrauliczne.     Nowy średni pojazd ratowniczo-gaśniczy dla strażaków z Holandii. 24.09.2020   Nowy średni pojazd ratowniczo-gaśniczy dla strażaków z Holandii. Strażacy z Holandii otrzymają nowy pojazd ratowniczo-gaśniczy na podwoziu DAF FL 290 z automatyczną skrzynią biegów, napędem 4x2 i kabiną 4 drzwiową o układzie siedzeń 1+1+5. Zabudowa pojazdu to aluminium z kompozytem poliestrowym i 7 skrytkami. Zbiornik na wodę wynosi 2000 litrów, z kolei Autopompa Ruberg AB ma wydajność 3000 l/min przy 10 barach oraz 460 l/min przy 40 barach. Pojazd wyposażony jest również w linię szybkiego natarcia i teleskopowy, pneumatyczny maszt oświetleniowy. Na wyposażeniu samochodu znajduje się również hydrauliczny generator prądotwórczy o mocy 7kV.     Samochody pożarnicze dla Chile 20.08.2020   Samochody pożarnicze dla Chile Nasza firma WISS zrealizowała pierwszą dostawę pojazdów pożarniczych do Ameryki Południowej. Trzy polskie, ciężkie samochody ratowniczo-gaśnicze zostały dostarczone do Chile w maju 2020. Pomimo sytuacji pandemicznej - COVID 19 - pokonały 9000 mil morskich bez przeszkód. Jeden z nich dotarł do najbardziej suchej części świata – do serca Pustyni Atakama. Pozdrawiamy Strażaków z Chile i życzymy im satysfakcji z użytkowania pojazdów WISS! Dla bardziej zainteresowanych polskie pojazdy ratowniczo-gaśnicze WISS zostały skonfigurowane następująco: Podwozie: SCANIA P 410 B4x2NZ z kabiną dla 6 -osobowej załogi Moc silnika: 410 KM Zabudowa WISS wykonana ze stali nierdzewnej, aluminium oraz elementów kompozytowych Skrytki na sprzęt w układzie: 3+3+1 zamykane żaluzjami Pojemność kompozytowego zbiornika z wodą: 4000 l Pompa: Ruberg Euroline 4000 o wydajności: 4000 dm3/min – 10 bar 400 dm 3/ min – 40 bar Działko wodne: TFT o wydajności 4000 l/min Wciągarka elektryczna Powerwinch o uciągu ponad 8000 kg z liną 30     Lotniskowy samochód ratowniczo-gaśniczy FELIX 4X4 dla lotniska w Gdańsku 11.08.2020   Lotniskowy samochód ratowniczo-gaśniczy FELIX 4X4 dla lotniska w Gdańsku Początkiem roku WISS skończyła projektowany samochód ratowniczo-gaśniczy Felix 4x4 dla lotniska w Gdańsku i dostarczyła wyposażony pojazd do klienta. Samochód został zabudowany na podwoziu Felix T26-700 z napędem 4x4 i silnikiem 700 K,M oraz automatyczną skrzynią biegów. Przewóz załogi odbywa się w dwudrzwiowej, jednomodułowej kabinie z układem siedzeń 1+1+1+1. Zabudowa pojazdu posiada sześć skrytek i została wykonana z aluminium oraz kompozytu poliestrowego. Felix 4x4 firmy WISS na wyposażeniu posiada zbiornik wody o pojemności 6000 litrów, zbiornik środka pianotwórczego 720 litrów, agregat proszkowy o pojemności 250 kg z linią szybkiego natarcia oraz autopompę Ruberg AB o wydajności 7000 l/min przy 10 barach a także wodno-pianową linie szybkiego natarcia i instalację zraszaczową. Gdański Felix 4x4 jest pierwszym polskim samochodem lotniskowym dostarczonym na polskie lotnisko a czwartym pojazdem z rodziny Felix – pozostałe samochody (Felix 8x8) służą we Wrocławiu, z kolei Felix 6x6 zasila służby w Rzeszowie.     Nowy, ciężki pojazd ratowniczo-gaśniczy na podwoziu URAL. 29.07.2020   Nowy, ciężki pojazd ratowniczo-gaśniczy na podwoziu URAL. WISS w ostatnich miesiącach zajmował się również produkcją ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego na podwozu URAL NEXT 5911-74. Pojazd ten został wyposażony w silnik o mocy 310 KM z napędem 6x6, manualną 9-stopniową skrzynią biegów oraz kabiną przystosowaną do przewozu siedmiu osób w układzie siedzeń 1+2+4. Zabudowa pojazdu wykonana jest z kompozytu poliestrowego z pięcioma skrytkami, w tym jedną przelotową. Wóz posiada autopompę Ruberg AB o wydajności 3000 l/min, zbiornik na wodę o pojemności 5500 litrów, 40 metrową linę szybkiego natarcia i dwa działka wodno-pianowe: dachowe o wydajności 2000 l/min oraz zderzakowe o wydajności 1300 l/min a także wciągarkę elektryczną.     Podnośnik dla zakładowej straży pożarnej w Norwegii 28.01.2020   Podnośnik dla zakładowej straży pożarnej w Norwegii W listopadzie 2019 roku do jednostki zakładowej straży pożarnej w miejscowości Ardal w Norwegii dostarczono ciężki samochód z podnośnikiem hydraulicznym i drabiną o wysokości ratowniczej 30m oraz autopompą (oznaczenie producenta PTM-32D).Podnośnik ten został zbudowany na podwoziu SCANIA P410DB4x2MNZ, napęd 4x2, silnik o mocy 410KM, kabina w układzie miejsc 1+2.Wysokość ratownicza 30m.Maksymalny wysięg boczny przy obciążeniu kosza ratowniczego 135kg wynosi 21,5m.Kosz o ładowności 500kg.Autopompa jednozakresowa RUBERG Euroline E30 R-ALG, o wydajności 3000 l/min przy ciśnieniu 10 bar.  
A A A