17.10.2014
Mercedes-Benz Actros Euro 5
 
Kolejny cięzki samochód ratowniczo-gaśniczy
WISS wykonała i dostarczyła dla zakładowej służby ratowniczej jednego z europejskich koncernów rafineryjno-petrochemicznych, ciężki przemysłowy samochód ratowniczo-gaśniczy. Pod jego zabudowę wykorzystano 3-osiowe podwozie Mercedes-Benz Actros 3348 (6x6). Jest ono napędzane silnikiem, spełniającym normę emisji spalin Euro 5, o maksymalnej mocy 350 kW (476 KM). Do jej przekazywania służy szesnastobiegowa (16+2) mechaniczna, synchronizowana skrzynia biegów. Kabina pojazdu to jednoczęściowa, dwudrzwiowa, klimatyzowana, trzymiejscowa kabina w układzie 1+2.
 
Nadwozie pożarnicze to konstrukcja samonośna skorupowa, wykonana całkowicie z materiałów kompozytowych. Ma ono pięć skrytek sprzętowych – po dwie z każdej strony oraz jedną z tyłu. Boczne skrytki zamykane są żaluzjami aluminiowymi, natomiast tylna kompozytową klapą podnoszoną do góry. Dodatkowo, dolne boczne skrytki posiadają klapy odchylane do dołu. Służą one jako podesty robocze i umożliwiają dostęp do sprzętu umieszczonego na górnych półkach. We wszystkich skrytkach zamontowano czujniki otwarcia, sterujące oświetleniem wewnętrznym (lampy LED).
Zbiornik na wodę ma pojemność 4000 litrów. Jest on wykonany z poliestru wzmocnionego włóknem szklanym. Umieszczony został w środkowej części zabudowy, natomiast dwa zbiorniki na środki pianotwórcze o pojemność 3800 i 200 litrów stanową integralną jego część. Dodatkowym uzupełnieniem przewożonych środków gaśniczych są trzy a’ 50 kg butle z CO2. Dwutlenek węgla podawany przez gumowy wąż o dł. 60 metrów, nawinięty na bęben linii szybkiego natarcia z napędem elektrycznym.

W przedziale pompowym umieszczonym w tylnej części zabudowy, znajduje się, wykonana z brązu, jednozakresowa autopompa Ruberg R2-350 o wydajności 8000 l/min przy ciśnieniu 10 bar. Przedział pompowy ogrzewany jest niezależnym urządzeniem od pracy silnika. Z kolei na dachu, wykonanym w formie podestu roboczego, w przedniej jego części zostało umieszczone, elektryczne, zdalnie sterowane działko wodno-pianowe o wydajności 6000 l/min.

Poza tym podwozie wyposażone zostało w instalację zraszaczowi, składającą się z czterech zraszaczy, każdy o wydajności od 50 do 100 l/min przy ciśnieniu 8 bar. Z boków i tyłu nadwozia, znajdują się lampy oświetlające pole pracy, włączane z przedziału pompowego. Dodatkowo na tylnej ścianie zabudowy, po lewej stronie przewożony jest dwukołowy wózek wężowy z nawiniętymi odcinkami węży 75 mm.